18.09.2016

Vatan Bilgisayar?

Kız kardeşimin Vatan Bilgisayardan aldığı LG telefon teknik olarak arızalandı ve servise gönderildi. 1 ay sonra kardeşimin Vatan Bilgisayar ve LG ile iletişim kurmaya ve telefonu hakkında bilgi almaya çalıştı. Serviste yanıtından başka bir açıklama gelmedi tabi. Sonra yedek parça beklendiği iletildi. Arızanın neden yedek parça gerektirdiğini anlayabilmiş değilim. Bu beklenen parçanın en olduğu, sorunun ne olduğu yönünde bir bilgilendirme yok. Kardeşim 1 ay daha bekledi ve sonunda şikayetçi olmasıyla birlikte Vatan Bilgisayardan telefon iadesi için telefon geldi. Eski telefonun donanımlarını getirmesini ve telefon iadesi yapılacağı bildirildi. Ancak mağazaya gittiğimizde mağaza dışındaki müşteri hizmetleri ellerinde telefonun aynısından olmayabileceğini ve mağazayla görüşmemizi söyledi ve mağazaya gittik. Başta eleman yetersiz olduğundan ilgilenen birini bulmak için bekledik. Tabi ki ellerinde aynı telefondan yoktu. Ya yeni telefon alın ya da aynı telefonun farklı rengini (kardeşimin aldığı orijinaliydi ve bize verilmek istenen kahverengi olandı), ödeme farkı ile birlikte tabi. Fiyat farkı ödemeyeceğimizi söyledik. Çünkü hata bizden kaynaklı değildi ve oraya telefon iadesi için çağırılmıştık. Orijinali için stoklarında olup olmadığını kontrol etmeleri ve varsa bir süre daha beklememiz gerektiğini söylediler. Bu arada satış elemanı müşteri hizmetleri ile görüştü ve sanırım biz daha karar vermeden onlara alacağımızı iletti. Ancak bizimle ilgilenmeyi bırakıp "bize bakacak kimse yok mu" diye bağıran müşteriye yönelmeleri beni kızdırdı. Kardeşime bırak gidelim dedim ve çıkıp müşteri hizmetlerine geri döndük ve almayacağımızı söyledik. Adam işlemi yaptığını almak zorunda olduğumuzu söyledi. Onay vermediğimiz halde işlemi kapatmıştı ve tabi ters müşteri hizmetleri elemanı ile aramızda tartışma başladı. Belgelerimizi alıp çıkmak üzereydik ve tabi telefon iade edildi görüldüğü için kaybeden de bizdik. Bir başka eleman bizi durdurdu ve telefon iadesi için bir haftada beklememiz için ikna etmeye çalıştı ya da para iadesi yapabileceklerini söyledi. Kardeşim diğer elemanın "2 ay beklemişsin bir hafta daha bekle" yorumuna sinirlendiği için para iadesini tercih etti, peşin yaptığı ödemenin kendisine banka tarafından taksitle geri ödeneceğini tahmin ettiği halde. 
Kardeşim inşaat mühendisi olarak çalışıyor ve sürekli iş arkadaşları ve firmalarla telefon üzerinden iletişim halinde olması gerekiyor. Oysa 2 aydır evdeki eski ekranı kırık bir telefonda idare etmeye çalışıyor. Telefonun yavaşlığı, kırık ekranın teması algılamaması nedeniyle çalan telefona cevap verememesi onu fazlasıyla mağdur durumda bıraktı. Sonuçta bu telefonu sadece SNS kullanıp yediği yemeğin fotoğrafını paylaşmak için kullanmıyor. Ancak Vatan Bilgisayarın ilgisizliği ve kabalığı nedeniyle telefonun gelmesini beklemek yerine sadece para iadesi alıp bu mağazayla tamamen ilişiğini kesmeyi tercih etti. 
Ben bu stoklardan gelecek olan telefonun 1 hafta sonra elimizde olacağını ise sanmıyorum. 1 hafta sonra istedik gelecek diyecekler, 15 gün, 1 ay daha bekleyeceksin. Belki de yokmuş fiyat farkı ödeyip elimizdekini almak zorundasın diyecekler. Başka bir mağazadan yaptığımız araştırmada ise aynı telefon - farklı renkleri de dahil- aynı fiyata satılıyor. Bunun sadece mağazanın elindeki telefonları satmak için yaptığını düşünüyorum. Oraya müşteriyi iade için çağırıyorsan telefonu hazır etmen gerekirdi. Stoktan gelecekse bu konuda bilgi verirsin, telefon geldiğinde mağazaya çağırırsın. Oraya çağırıp müşteriyi kendisinden kaynaklanmayan bir arıza nedeniyle fiyat farkı ödemeye zorlayıp azarlayamazsın. Fiyat farkı var ise de bu müşteriden değil ilgili firmadan talep edilmelidir. Fiyat farkı müşteriden değil LG'den talep edilmelidir. Üstelik bizi müşteri hizmetleri ile mağaza arasında birkaç defa  gidip gelmek zorunda bırakıyorsun. Ben neden ortalıklarda dolaşıp duruyorum.
Ama zaten Vatan Bilgisayarın bu konularda pek masum olmadığı da ortadaymış. Kardeşime telefonu aldığında arkadaşları Vatan Bilgisayardan almamış olmasını söylemişler. Mağazanın kendi müşteri hizmetlerinde çalışmış olan bir kişinin ise mağaza hakkında pek iyi fikirler beyan etmemesi nasıl bir yer olduğunu gösteriyor.
Neyse bundan sonra bu mağazadan asla alış veriş yapmayı düşünmüyorum. Bununla birlikte evimdeki televizyon ve bilgisayar ekranım da LG olmasına rağmen bir daha LG'den ürün alırken de 2 defa düşünürüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder