31.05.2021

Son İzlediklerim

- The Guest (Misafir)
- The Killing Fields (Ölüm Tarlaları) 


Orta Doğu ülkelerini bir bir karışıklığa sürükleyip buradaki insanları göçe zorlayan bazı zümrelerin çıkarları için yapılan savaşın ülkemde de çıkmasından çok korkuyorum.  Hergün duvarlar sanki üzerime üzerime geliyor. Böyle bir ruh halinde de arka arkaya iki savaş filmi izlemek de pek akış karı değildi doğrusu.


"Bir masa başında, hiçbirimizin tanımadığı kimi adamlar bazı kağıtları imzalıyorlar. Ve sonra, önceden dünyanın en büyük suç saydığı ve en şiddetle cezalandırdığı şey, bizim en yüksek gayemiz haline geliyor ve bu yıllar boyunca sürüyor."

"Gencim ben, yirmisindeyim. Ama hayatta bildiğim tek şey umutsuzluk, ölüm, korku. Ve bir acı uçurumun üstüne atılmış sığ, soytarıca bir keyif.... İnsanların nasıl birbirine düşman edildiğini, nasıl ses çıkarmadan, bilmeden, ahmakça, uysalca, masumca birbirlerini boğazladıklarını biliyorum.
Dünyadaki en keskin zekaların bu işkenceyi büsbütün inceltmek ve uzatmak için silahlarla sözler icat ettiğini görüyorum.
Burada ve başka her yerde, bütün dünyada, benim yaşımdaki bütün insanlar aynı şeyleri görüp öğreniyorlar."
Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok, Erich Maria Remarque

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder